Puljen skal bidrage til at forbedre brugen af livshistorier i plejen og omsorgen for mennesker med demens, herunder ved at vejlede medarbejdere og fremme anvendelsen af digitale værktøjer, bl.a. med henblik på at sikre kontinuitet i plejen.
Se nærmere omkring puljen og mulighed for ansøgning på Sundhedsstyrelsens hjemmeside.
Kommuner eller de enkelte kommunale og private plejecentre/plejehjem, f.eks. selvejende plejehjem og certificerede friplejehjem, samt kommunale og private leverandører af personlig hjælp og pleje.
I satspuljeaftalen på sundheds- og ældreområdet for 2017-2020 afsat 3,8 mio. kr. til puljen.
1. I hvilken grad det af ansøgningen klart fremgår, hvordan initiati-vet/projektet understøtter puljens formål. 2. I hvilken grad ansøgningen klart beskriver, hvordan ansøger arbejder med livshistorier, herunder med ledelsesunderstøttelse af medarbejdernes indsats. 3. I hvilken grad ansøgningen klart beskriver, hvordan projektet vil udvikle og forbedre den daglige pleje og omsorg inden for puljens fire fokus-punkter (jf. side 3). 4. I hvilken grad der i ansøgningen er opstillet klare og præcise mål for pro-jektet, kriterier for hvornår målene er opfyldt samt hvordan det evalueres, at projektets mål er nået. 5. Hvilken grad ansøgningen sandsynliggør, at resultater og udviklede me-toder/materialer kan formidles og udbredes til andre aktører.
Det vurderes positivt i den samlede vurdering af ansøgerne, hvorvidt: Projektet understøtter anvendelse af digitale redskaber i arbejdet med livshistorier Der er medfinansiering fra ansøger til gennemførelse af projektet.