Myndigheder mv. kan indberette til portalen enten manuelt gennem lokale redaktøradgange eller automatisk gennem en dataintegration til egne systemer.
Myndigheder mv., der skal indberette manuelt til portalen, skal have tildelt særlige brugeradgange til indberetningssiden.
Adgange bestilles ved at fremsende en mail til statens-tilskudspuljer@oes.dk med oplysning om myndighed, brugerens navn og email samt eventuelle b.nr. hos Statens IT.
Hvis brugeren ikke har et b.nr. hos Statens IT, skal brugerens identitet kunne bekræftes ved gyldigt NemID medarbejdercertifikat ved opslag i den offentlige certifikatdatabase.
Hvis brugeren heller ikke har et medarbejdercertifikat, skal brugerens identitet bekræftes på anden vis, fx ved at bestillingen bekræftes af en allerede oprettet bruger hos myndigheden.
På indberetningssiden gives adgang til at oprette og vedligeholde myndighedens puljeoplysninger. Nærmere vejledning om indberetninger og indhold er tilgængelig på indberetningssiden.
Statens Tilskudspuljer giver mulighed for, at man som tilskudsyder kan oprette sine puljer og løbende vedligeholde puljeoplysninger gennem en dataintegration til tilskudsyders egne systemer.
Integrationen er baseret på, at tilskudsyder på egen url-adresse udstiller sine puljedata i en bestemt struktur. Herfra henter Statens Tilskudspuljer dagligt de udstillede data og integrerer automatisk disse i puljeportalen. Vejledning om dataintegrationen er tilgængelig på indberetningssiden for lokale redaktører.
For yderligere oplysninger om løsningen og tilslutning rettes henvendelse til statens-tilskudspuljer@oes.dk.